tisdag 1 november 2011

Valpkurs

Sista kurstillfället på valpkursen
som varit riktigt trevlig och
nyttig för Socker som fått träffa
andra hundar.Lite ahaupplevelser
för man glömmer rätt mycket under
åren.Annars idag har det varit gym.
för mig som verkligen gör nytta för
mina ben och knän.Efteråt promenad i
skogen då Socker tyckte att hon skulle
ta en ensam lov.Så där stod jag orolig
,men inte ensamf ör Ärtan såg lika orolig
ut hon.Satte mig ner på en stubbe och
väntade på att hon skulle komma och
visst gjorde hon det när hon behagade.
Sjumån.trotsen eller?Inte vet jag men hon
försvinner lite då och då från tomten som
hon aldrig gjort tidigare.

Peter som har lärt mig så mycket i vallningen.Han är så pedagogisk.

1 kommentar:

Lisa sa...

Absolut skall man vara extra vaksam på rymningstendenser i den här åldern. (Det är just i den här perioden som vargarna lämnar sin flock för första ggn).