söndag 9 september 2012

Vallning


Idag har en av mina valpköpare,
Catarina med Whisky varit här
och vallat och fått en ahaupplevelse.
Har inte sett dem sedan i mars så
det var riktigt roligt att träffa dem.
Han var riktigt duktig och mycket lik de
andra hanhundarna i vallstil.Roland Olausson
från Tjörn var också här och tränade hämt
med folk i flocken.Roligt när man är några
stycken så man har någon att tjata med i
pauserna.Körde delning med Socker men
hon vill gärna gå på fåren i stället för att
komma till mig,men vi fortsätter traggla
så löser det sig med tiden.Körde hämt med folk
i flocken och det gick bara bra.Jag tror jag
fått en både fösarhund och hämthund.Hon
är i alla fall min goa lilla underbara Sockerlock
Skulle tagit massor av kort på Whisky när han
vallade,men som vanligt glömdes det bort.

Whisky


Samma hund.
.

Inga kommentarer: